Vardagar: 7:00-18:00 Lördag: 10:00-14:00

Köpvillkor


Om Norfloor Kakel

Företaget har sitt säte i Södertälje. Företagets postadress är Klastorps Backe 1 152 42 Södertälje. Organisationsnummer 556468-9411.

Som kund(privat eller företag) så ingår ni i ett avtal med Finfloor AB, Norfloor Kakel ägs av Finfloor AB, för att ingå avtal med Finfloor AB så måste ni vara fyllda 18 år och därmed myndiga.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. 


Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Om priset på en produkt eller informationen om en produkt som anges på Webbplatsen är felaktig och du insåg eller borde ha insett detta vid tidpunkten för beställningen, kommer priset eller informationen inte att gälla för köpet. I sådana fall kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt efter att vi har upptäckt felet.


Priser: Företag

Vi offererar förmånligt företag inom bygg, fastighet och butik. Vid första köpet så gäller förskottsbetalning alternativ Klarna, därefter så kan man ansöka företagskredit på 30 dagar. 

En rutinmässig kreditupplysning görs på beställarens organisationsnummer. Påminnelseavgift och dröjsmålsränta debiteras vid utebliven betalning. Vi fakturerar bara aktiebolag med F-skattsedel, övriga hänvisar vi till Klarna faktura. Norfloor Kakel är skyddad med SSL till din webbläsare, och kommunikationen mellan dig och oss är krypterad.


Betalning

Vi erbjuder följande betalmetoder:

Norfloor Kakel använder Klarna och betaltjänst för säker betalning, vilket innebär att ni kan handla först och betala senare. Klarna accepterar både kortbetalningar, faktura samt att man delar upp sina betalningar, mer info hittar ni hos klarna.se.

Klarna Betala senare – betala med faktura när det passar
Klarna Betala direkt – direktbetalning från bankkonto eller kort
Klarna Dela upp – från 3 till 36 mån delbetalning. 

Swish med Swish kan du snabbt och säkert skicka och ta emot pengar med mobilen. Mobilnumret är kopplat till ett bankkonto, mobilnumret kan bara vara kopplat till ett konto i en bank. Varje betalning och inloggning godkänns med mobilt Bank ID och där visas namnet på mottagaren av betalningen innan godkännande.

Kortbetalningar – VISA, Maestro och Mastercard vår betalleverantörer uppfyller kraven för PCI DSS och inga kortnummer sparas eller kommer i kontakt med webbutiken.

Faktura för företag Kontakta oss:

Förskottsbetalning till Bankgiro: du kan också välja att förskottsbetala din order via Bankgiro. Då gör du en normal bankbetalning till Finfloor AB och vi ser pengarna efter 1 bankdag normalt. Kontakta kundtjänst. Norfloor kakel.

Norfloor Kakel är skyddad med SSL till din webbläsare, och kommunikationen mellan dig och oss är krypterad.


Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].


Leverans

Våra normala leveranstider är 3-6 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Beställning av varor som ej finns hos Norfloor levereras direkt från leverantörens lager. Det innebär en längre leveranstid. Leveranstiden beräknas till 10-16 arbetsdagar. Produkter som är beställningsvaror är markerad med ”Beställningsvara” vid knappen ”Lägg i korgen” i webbshoppen. På varje produktsida som är en beställningsvara skriver vi också leveransinformation.

Om ni av någon anledning inte är anträffbar p.g.a. felaktigt angivit telefonnummer eller av någon annan anledning så förbehåller vi oss rätten att debitera er reala retur fraktkostnader samt hanteringsavgifter som påförs oss av fraktbolaget. Det är också kundens skyldighet att söka kontakt med fraktbolaget på den 2:a dagen efter ni fått aviserings om utleverans via e-post från oss.

Er försändelse får ligga max 5 dagar hos fraktbolaget, därefter debiteras lagerhyra om 700 kr/pall/dygn. Räknas ifrån frakt bolagets första kontaktförsök.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].


Följ din leverans
Med appen Mina Paket kan du enkelt spåra din PostNord-leverans och få löpande information om var den är och när den finns att hämta.

 


Avhämtning: i Södertälje normalt samma dag vid order lagd vardag senast kl 10:00 och om det finns i lager.


Frakt

En fraktkostnad tillkommer på samtliga beställningar upp till 15 000 kr över det fraktfri beställning. Fraktkostnaden är beroende av vilken fraktmetod du väljer för ditt köp.
Hämtning i butik – fri frakt
Order frakt från 79 kr - skickas för uthämtning hos närmaste ombud.
Långa paket 295 kr - och över 30 kg – skickas hem till ditt hus eller lägenhet. Fraktfritt i webbshop över 15 000 kr.

Leverans hem

Du får dina varor levererade hem, det blir med automatik detta leveranssätt om ditt paket väger mer än 20 kg. Vid hemleverans kommer du bli aviserad av transportbolaget. Du får då närmare information kring leveransdag och tid. Vid hemleverans ingår leverans till tomtgräns om du bor i villa, eller port om du bor i lägenhet. Förfarandet är standard hos dagens fraktbolag. Ange vid beställning ett telefonnummer som kan ta emot sms och där du nås både under dag- och kvällstid. (Om du inte har en telefon som kan ta emot sms skickas ett mail eller så blir du uppringd istället). Vill du ha hjälp in med din produkt kontakta hos för pris.


Leverans till öar

Vi levererar inte till öar som saknar broförbindelse. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi till närmaste kajplats med adress på fastlandet där du tar emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Var god och uppge om du önskar direktleverans till ö redan vid er beställning då vissa varor behöver emballeras på ett visst sätt. Hör av dig till Norfloor Kundtjänst för mer info och hjälp att lägga dessa ordrar. Du kan nå vår kundtjänst på telefon 08-55088808.

Leveranser till Gotland sker som vanligt, med undantag från viss leveranser direkt ifrån vissa tillverkare. Detta framkommer i sådant fall i produkttexten.


Försening

Vid en ev. försening av beställt material till dig kontaktar vi dig så snart som möjligt. Skulle en leveransförsening mot förmodan uppstå har du som kund rätt att utan kostnad häva köpet.


Outlösta paket

Paket finns normal hos paketombudet i maximalt 14 dagar från det datum då paketet levererades till paketombudet. Efter den maximala lagringstiden hos paketombudet skickas paketet tillbaka till Norfloor. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. (minimiavgift 500 kr) vid outlösta paket. Fakturan skickas till kunden med 14 dagars betalning. Vid ej betalad faktura lämnas ärendet till inkasso.


Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Tiden räknas från den dag då du tog emot varan. Förutsatt är att varan är i oskadat skick. 


Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Vid ånger/retur betalar kunden den faktiska returfraktavgiften och 25% returavdrag bekostas av konsumenten. för leverans till vårt lager i Södertälje, oavsett om det är lagervara eller beställningsvara.


Beställningsvaror

Beställningsvaror levereras normalt inom 16 arbetsdagar. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget eller leverantör. Om ni är i behov av att veta när en produkt förväntas levereras till vårt lager, var vänlig kontakta vår kundservice. Leveranstiden kan variera beroende på helgdagar i både ursprungslandet och Sverige.

Norfloor kan inte ta ansvar för att leverantören har den specifika mängd i lager av en produkt som beställts. Om det inte skulle finnas tillräcklig mängd av den produkt som du beställt, kommer du att kontaktas av vår kundservice för att hitta en lösning.


§ Avbeställning av beställningsvara

Kontakta alltid vår kundservice innan avbeställning av en beställningsvara. Avbeställning utan extra avgifter är endast möjligt om ordern inte redan skickats från leverantören. Vid ändringar eller avbrutet köp måste man så snart som möjligt meddela oss skriftligt, via mejl till [email protected]. För att säkerställa att meddelandet mottagits och kundservice hinner ta tag i ärendet innan beställning till fabriken görs, är det viktigt att även ringa in till oss på 08-550 888 08.


§ Beställningsvara Returer:

Vid returer debiteras en adm. avgift på 25% av ordervärdet och fraktkostnaden för returfrakt till leverantör. Returfraktkostnaden varierar beroende på typ av vara, vikt och ursprungsland.

När transportbolaget ska hämta upp returen är det viktigt att pallen står på ett underlag som är jämnt så att chauffören kan hämta upp returen med en handtruck.


Kontakta vår kundservice snarast vid avbeställning eller ångrat köp för att få en mer exakt uträkning av dessa merkostnader.

Med anledning av extra kostnader vid retur så rekommenderar vi att beställa varuprov vid minsta osäkerhet.



Ångerrätten gäller inte vid:

Vi accepterar inte returer av specialbeställda varor som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. (offertvara, restparti eller lagerförsäljning).
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Lag (2005:59) om distansavtal innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Det vi vill uppmärksamma är att ångerrätten inte gäller vid avtal 11 § punkt 4 som avser: "en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal". Detta gäller exempelvis våra köld- och fuktkänsliga varor. Läs mer om den lagstiftade ångerrätten  


§ Reklamation

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Som konsument har du 3 års reklamationsrätt.

Om du skulle upptäcka en felaktighet på den vara du köpt hos Norfloor måste du som köpare reklamera varan till oss, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Du behöver meddela oss att det är fel på varan och vad som är fel, gärna med fotodokumentation. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att du upptäckt felet. En reklamation ska göras senast tre år från försäljningstillfället. Du behöver bevisa att varan är köpt hos Norfloor, när varan köptes och till vilket pris. Det lättaste sättet är att du visar ditt kvitto från köpet men till exempel ett kontoutdrag eller en kontokortsslip kan också fungera som bevis. Skadan ska anmälas till oss inom fem () arbetsdagar från mottagandet av varan. Det är därför viktigt att du packar upp och undersöker produkterna noggrant direkt. Ev. fraktkostnader och andra omkostnader som uppstår i samband med en reklamation står Norfloor för.


Frakt

Om du har du råkat ut för en fraktskada ska skadan noteras i speditörens och din fraktsedel, detta är viktigt! Du måste vara mycket tydlig med att påpeka att varan är transportskadad. Vid synlig transportskada ska varan vara kvar i emballaget, samtidigt som allt emballage samt eventuella pallar måste sparas.

Skadan ska anmälas till oss inom fem (5) arbetsdagar från mottagandet av varan. Om skadan upptäcks först vid uppackning av varan (dold skada) måste kunden kontakta oss inom fem (5) kalenderdagar efter mottagandet för att vi ska kunna behandla ärendet. Anmälan om en skada skall skickas in skriftligt till [email protected]  inom de fem (5) kalenderdagarna. Detta är inklusive leveransdagen eftersom det räknas från det att ni har möjlighet att rapportera skadan. Kontaktar ni oss efter den 5:e dagen kan vi dessvärre inte behandla ert reklamationsärende vidare.

Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Vid eventuella synliga eller dolda skador behöver vi fotodokumentation på skadan.

Anmäl saknat gods eller leveransförseningar så snart som möjligt till oss på Norfloor kakel. Kundservice 08 550 88808 eller [email protected]


Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.


Kakel, klinker, mosaik, marmor – kontrollera produkterna innan montering

Keramiska plattor är naturmaterial. Färger och nyanser skiftar mellan olika tillverkningstillfällen. Levererade plattor kan därför avvika från förevisade prover eller bilder på internet vad avser färg, nyans och utseende i övrigt. Innan montering ska en noggrann mottagningskontroll genomföras för att säkerställa att rätt varor och mängd är levererade samt upptäcka eventuella skador eller nyansskillnader. Reklamation av estetiska (utseende) skäl efter montering godkänns ej. Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.

För dig som inte kontrollerar materialet själv innan montering utan anlitar en extern part till det t ex en hantverkare, var noga med att den person som kontrollerar materialet är väl insatt i vad som är beställt och överenskommet och kan reklamera ev. fel innan montering.


Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.


Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.


Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.


Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.


Copyright
Innehållet på https://webbshop.norfloorkakel.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt (§ 49 URL).