Kundservice


KÖP & BETALNING

Alla priser är inklusive moms. Kostnad för frakt tillkommer, se mer under Leverans.

Norfloor erbjuder dig att handla i butiken på Klastorps Backe 1 i Södertälje eller i vår webshop.

Här i webshopen kan du välja att skapa ett konto eller handla utan konto. Fördelen med ett konto är att du kan gå tillbaka och titta på dina tidigare order, din leveransadress ligger sparad m.m. Observera att du inte kan använda kontot som du har i webbshopen i Norfloors butik. 

Dessa betalningsalternativ erbjuder vi dig här i webshopen:


Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. 

Vi använder Klarna kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. 

Alla transaktioner skickas via SSL mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. 

Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.


Faktura

”Få först. Betala sen” betyder att du först får hem dina varor, kan prova och fundera lite innan du betalar din faktura.

När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 dagar från dess att butiken skickat varorna eller biljetterna för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Skulle något vara fel täcks du dessutom av Klarnas köparskydd som du kan läsa mer om här.

En annan fördel är att du kan enkelt se och hantera dina fakturor genom att logga in här eller vi vår app. I vår app kan du till exempel betala dina fakturor med ett enkelt knapptryck eller snooza dina fakturor.


Delbetala

Med delbetalning kan du fördela kostnaden för ditt köp under upp till 36 månader.

Så här delbetalar du ditt köp:

  1. Välj delbetalning med Klarna i butikens kassa

  2. Välj önskat antal månader och ränta

  3. Följ stegen för att genomföra ansökan

  4. Få ett omedelbart beslut om godkännande

  5. Slutför ditt köp

Du får ett e-postmeddelande från oss med din betalningsplan när butiken skickar din beställning.

Notera: En kreditupplysning görs när du ansöker om våra delbetalningsalternativ.

När betalar jag?

Det beror på ditt avtal.

  • Om ditt köp är en del av ditt delbetalningskonto får du din faktura den 10:e varje månad och betalar den i slutet av månaden.

  • Om du har delbetalat ett specifik köp ska din första betalning betalas en månad efter att din beställning har genomförts och därefter varje månad på samma datum i månaden.

Din betalningsplan och kommande betalningar kan du alltid hitta på ditt Klarna-konto.

Bra att veta:

  • Räntan för ett köp är mellan 0-18.90%.

  • Läs våra villkor för mer detaljerad information om delbetalning med Klarna.


När du slutfört din beställning får du en orderbekräftelse med köpvillkoren via e-post, kontrollera alltid bekräftelsen så att den stämmer. Skulle det vara något fel eller om du inte får en orderbekräftelse kontakta vår kundservice på 08 - 550 888 08 eller [email protected] . Beroende på vilket betalsätt du valt får du en faktura från Klarna eller ett kvitto från Norfloor.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel samt uppenbart felaktiga priser. Skulle det föreligga ett skrivfel så har du rätt att avbeställa produkten. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök kommer ärendet att polisanmälas.


Bruksanvisning

Vid leverans av produkt som kräver bruksanvisning åtföljs den med leveransen.


FRAKT & LEVERANS

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar. Det avser tiden från det att vi har mottagit din beställning och att den skickas från vårt lager. Det tillkommer sedan tiden för DHL att köra ut varorna. Norfloor samarbetar med Shiplink när det gäller leveranser från företagets webshop.

Aktuella fraktkostnader inom Sverige

Hämtning i butik – fri frakt.

Frakt från 69 kr skickas för uthämtning hos närmaste ombud.
Långa paket 250 kr - över 21 kg 599 kr – skickas hem till ditt hus eller lägenhet. 

Fraktfritt i webbshop över 8000 kr.


Hämtning i butik

Du kan hämta ut dina beställda varor direkt i butiken i Södertälje utan någon fraktkostnad – enkelt och smidigt. Du hämtar ut varorna på företagets varuutlämning på Klastorps Backe 1 i Södertälje, öppet vardagar 06.30-18.00 och lördagar 10.00-14.00 (se vår hemsida för öppettider vid speciella helger och sommartider). Du får en avisering när godset finns att hämta via e-post eller sms till angivet mobilnummer. 

Vid upphämtning i butiken måste du visa ditt kvitto. Påminnelser skickas ut via sms. Du har sedan 14 dagar på dig att hämta dina varor. Vid ej uthämtade varor tas en hanteringskostnad om 149 kr ut. 


Utkörning

Leverans via ombud

Du får dina varor levererade till närmaste DHL ombud, det blir med automatik detta leveranssätt om ditt paket väger mindre än 20 kg. Om leverans sker till ombud kommer du aviseras via sms (eller mail) när din beställning nått ditt närmaste ombud. Du har sedan 14 dagar på dig att hämta dina varor. Du behöver uppvisa giltig legitimation vid uthämtning av varor. Vid ej uthämtade varor skickas paketet tillbaka till Norfloor, du får tillbaka pengarna exkl frakt och du debiteras en hanteringskostnad om 250 kr.


Leverans hem

Du får dina varor levererade hem, det blir med automatik detta leveranssätt om ditt paket väger mer än 20 kg. Vid hemleverans kommer du bli aviserad av transportbolaget DHL. Du får då närmare information kring leveransdag och tid. Vid hemleverans ingår leverans till tomtgräns om du bor i villa, eller port om du bor i lägenhet. Förfarandet är standard hos dagens fraktbolag. Ange vid beställning ett telefonnummer som kan ta emot sms och där du nås både under dag- och kvällstid. (Om du inte har en telefon som kan ta emot sms skickas ett mail eller så blir du uppringd istället).

Vid leverans kommer din legitimation och signatur att behövas som bekräftelse på att försändelsen är mottagen. Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs. 

Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som ev. uppstår.


Leverans till: Inrikespaket DHL

Når paketet normalt mottagarens DHL-ombud nästa vardag efter inlämnandet (beroende på tidpunkt för inlämnandet). Vissa orter kan dröja ytterligare en eller två vardagar beroende på var godset skickas från samt var mottagarens DHL-ombud ligger.

Leverans till: Närmsta tillgängligt utlämningsställe baserat på angett postnummer eller till det ombudsval som gjorts med DHL. Avisering om var försändelsen kan hämtas, sker via sms.


Leverans till: Hemleverans DHL

Leveranstid: Levereras sker inom 3-7 vardagar till tomtgräns, på kvällstid helgfri vardag. Beställningen kommer på lastpall i de fall där beställda varor är skrymmande (dvs. stora och tunga varor) för att skickas som löst kolli. Leverans sker dagtid.

Avisering sker via sms där du som kund får ett val med alternativ på leveranstider. Leverans måste ske inom 10 dagar efter att första aviseringen har skickats ut. Efter det returneras beställningen tillbaka till Norfloor som outlöst och du som kund debiteras en kostnad för såväl frakt som returfrakt.


Kunden får ett sms med länk till DHL hemsida för att välja leveransdag och tid. Kunden får även möjlighet att själv hämta paketet på terminalen.

Kunden får ett sms om att leveransen är på väg.

Chauffören kontaktar kunden 15 – 30 minuter innan ankomst.

Leveransen går till tomtgräns/entré.


Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.


Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected] I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Vid retur av beställningsvaror så debiterar vi en återlämningsavgift som ligger på 20% av ordervärdet inklusive frakt och moms.

Ångerrätten gäller inte vid:

Vi accepterar inte returer av specialbeställda varor som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.


Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Som konsument har du 3 års reklamationsrätt.

Om du skulle upptäcka en felaktighet på den vara du köpt hos Norfloor måste du som köpare reklamera varan till oss, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Du behöver meddela oss att det är fel på varan och vad som är fel, gärna med fotodokumentation. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att du upptäckt felet. Inom två månader är alltid skälig tid. En reklamation ska göras senast tre år från försäljningstillfället. Du behöver bevisa att varan är köpt hos Norfloor, när varan köptes och till vilket pris. Det lättaste sättet är att du visar ditt kvitto från köpet men till exempel ett kontoutdrag eller en kontokortsslip kan också fungera som bevis.

Ev. fraktkostnader och andra omkostnader som uppstår i samband med en reklamation står Norfloor för.


Fraktskada

Om du har du råkat ut för en fraktskada ska skadan noteras i speditörens och din fraktsedel, detta är viktigt!  Du måste vara mycket tydlig med att påpeka att varan är transportskadad. Vid synlig transportskada ska varan vara kvar i emballaget, samtidigt som allt emballage samt eventuella pallar måste sparas.

Maila till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet, bifoga gärna bild.


Leveransförsening eller saknat gods

Anmäl saknat gods eller leveransförseningar så snart som möjligt till oss på Norfloor kakel. Kundservice 08 550 88808 eller [email protected]

Vid en ev. försening av beställt material till dig kontaktar vi dig så snart som möjligt. Skulle en leveransförsening mot förmodan uppstå har du som kund rätt att utan kostnad häva köpet. Norfloor kompenserar ej för aviserade leveransförseningar. 


Kakel, klinker, mosaik, marmor – kontrollera produkterna innan montering

Keramiska plattor är naturmaterial. Färger och nyanser skiftar mellan olika tillverkningstillfällen. Levererade plattor kan därför avvika från förevisade prover eller bilder på internet vad avser färg, nyans och utseende i övrigt. Innan montering ska en noggrann mottagningskontroll genomföras för att säkerställa att rätt varor och mängd är levererade samt upptäcka eventuella skador eller nyansskillnader. Reklamation av estetiska (utseende) skäl efter montering godkänns ej. Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.

För dig som inte kontrollerar materialet själv innan montering utan anlitar en extern part till det t ex en hantverkare, var noga med att den person som kontrollerar materialet är väl insatt i vad som är beställt och överenskommet och kan reklamera ev. fel innan montering.


Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.